Direktlänk till inlägg 19 november 2011

Shoppingdag idag...

Av Johanna - 19 november 2011 08:07

Idag har jag morgonmjölkat och när jag hade ätit frukost tog jag en snabb dusch och begav mig till Rotorua, eftersom jag behövde lämna tillbaka mina låneböcker, men också för att jag kände för att shoppa.

Det var en solig, men lätt blåsig dag, så jag var tvungen att hålla i min kjol för annars hade den blåst upp och alla utom jag hade fått något att skratta åt...

Ifall så gick jag nerför gatan med alla affärer och snart var jag inne och började prova kläder. Jag har alltid velat ha färgglada shorts, men har aldrig känt mig självsäker nog att köpa ett par. Jag har alltid känt mig för tjock eller att jag inte tycker om min lår (jag tror att detta är ett normaltillstånd för de flesta tjejer, även om jag alltid tycker att alla andra har bättre lår än mig)...men i affären så såg jag flera par shorts som jag ville ha. Så jag bestämde mig för att pröva dem, med risken för att återigen bli besviken och lova mig själv att inte äta så mycket choklad och börja röra mig mer...

Så döm om min förvåning när jag prövade shortsen och de satt perfekt! De är korta och tighta, men hur snyggga som helst så jag bestämde mig för att köpa alla tre paren. Sedan gick jag till nästa affär som jag har varit inne i flera gånger och prövat en speciell kjol, men som jag inte har köpt för det har inte kännts rätt tillfälle att göra det. Men nu hade jag mina nyinköpta shorts och ett stärkt självförtroende så jag köpte kjolen och jag är verkligen nöjd.

   

Jag hade mina högklackade skor när jag prövade både shortsen och kjolen och jag kan säga så här, jag har då aldrig trott att jag hade så långa ben!  De är möjligtvis inte de smalaste i världen, men när jag tittade i spegeln i affären så såg jag en ung söt tjej, med nya färgglada kläder och med ett leende på läppar och insåg med en lätt chock att det var jag!

Jag har inte alltid tyckt om min kropp, ibland har jag funderat på hur det vore att få anorexi eller liknande, men jag har aldrig haft motovationen att verkligen sluta äta. Jag tycer om mat och det har jag alltid gjort och kommer fördmodligen alltid att göra det också...

Så innan jag reste hit hade jag slutligen förlikat mig med att jag är lite mullig, med kurvor på de rätta ställena, och jag var glad att jag hade en kropp överhuvudtaget. Sedan kom jag hit och började gå och gå och gå och gå och gå....

När jag lämnade Sverige vägde jag 90 kg (det är dagens sanning, jag svär!) och nu 5 veckor senare har jag gått ner hela 6 kilo, så jag väger numera: 84 kg!

Och när jag tittade på mig själv i affären iklädd mina nya shorts, min snygga topp och mina högklackade skor så kände jag mig snygg och till och med sexig. Vem hade kunnat tro att ett par shorts kunde ha den effekten på folk?

Jag hittade även en the body shop affär och köpte mig en body lotion med kokosnötlukt och smörjde in mig med den efter kvällens dusch och Mrs Chris frågade mig om det var jag som luktade så gott och jag svarade ja. Du luktar sommar, sa hon då och skrattade.


Eftermiddagsmjölkningen var sådär, det var en hel del kor som sparkade av sig maskinen hela tiden och en av dem sparkade mig på armen så jag har fått skrapsår och ett blåmärke, men det var mitt eget fel för jag såg inte att sparken var på väg. Jag var rätt så trött, jag har gått upp kvart över fyra varje dag sedan i tisdags (okej, det låter kanske inte så länge, men jag är inte van vid det och defintivit inte att mjölka två gåner om dagen, jag är van vid att jobba mina åtta timmar med en mjökning och sedan gå hem) och dessutom så vaknar jag flera gånger under nätterna och tror att jag har försovit.

Min värsta farhåga är att försova mig, men jag har aldrig under alla skolår och sommarjobb någonsin försovit mig, så jag förstår inte varför jag tror jag att ska börja göra det nu? Men min hjärna tycker inte likdant som min trötta kropp och väcker mig med jämna mellanrum så att jag kan kolla klockan och inse att jag lugnt kan somna om...tills nästa gång jag måste kolla klockan...


Andmamman och hennes två återstående ungar var vid mjölkgropen idag igen och helt plötsligt befann de nere hos mig och Sinkart. Jag svor åt andmamma, jag tyckte att hon borde ha lärt sig att undvika mjölkgropen med tanke på att hon har förlorat tre stycken ungar där, men tydligen tänker hon inte likdant som mig...

Så vi fick jaga dem till trappan och då flög mamman upp och jag fick skynda mig att plocka upp ungarna. En av dem sprang in mellan benen på kossorna och jag tänkte, Oh nej nu blir han ankfärs! Men han överlevde och mamman skyndade sig att föra sina resterande ungar i säkerhet, allt medan hon högljutt tjattrade, det var säkerligen att jag var en ankmördare eller något annat med tanke på gårdagen...


Så jag verkligen trött efter mjölkningen och höll på att somna när jag körde fyrhulingen hem till huset, men lyckades släpa mig in i duschen och sedan smörja min trötta kropp med min nya goda kokosdoftande lotaion. Jag tror att nästa gång jag ska shoppa så ska jg försöka hitta mer smink, för nu när jag väl har börjat min nya förvandling kan jag lika gärna fortsätta. Jag kan villigt erkänna att jag gillade känslan jag hade när jag prövade mina nya kläder och att jag gärna får den igen. Vem vet, ni kanske inte känner igen mig när jag kommer hem...



 
 
Ingen bild

inger.wiking

21 november 2011 18:33

Underbart att läsa din blogg varje dag. Allt låter så trevlit och intressant.Vad kul att du trivs så bra med dina nya kläder.Det är ju väldigt kul att gå ner lite i vikt och sen köpa nya kläder. Du har dessutom gått ner på ett mycke hälsosamt sätt,genom motion i alla högsta grad. Ta hand om dej och ha det bra. Ps. vi kom från Stockholm idag,Hugo fyllde år. Vi ska ha deras hund någon veck för de ska reparera.

Johanna

22 november 2011 06:30

Tack så mycket för att du tycker att bloggen är bra :) Jag är jätteglad över min viktminskning. Hoppas ni har det bra där hemma i kalla Sverige :P Kramar Johanna

 
Ingen bild

Farmor

23 november 2011 10:26

Läser med glädje din blogg och läser mellan raderna att du har det bra trots dina tappra försök att rädda andungar jag sköter ju också om djur lite grann morgon och kväll men jag behöver inte rädda några andra djur hästarna mår i alla fall bra Kram från farmor Stig hälsar

Johanna

25 november 2011 00:30

Var glad att du bara behöver ta hand om tre hästar, jag har 500 kor PLUS alla änder att ta hand om och försöka hålla dem vid liv, det tar på krafterna kan jag säga. Skönt att höra att hästarna lever och hälsa tillbaka till Stig.
Kramar Johanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 april 2012 07:33

Jag sitter på min säng, med en chipspåse på min vänstra sida och en chokladkaka på högra sida och en historisk romantisk bok att läsa, medan regnet öser ner utanför mitt fönster...   Idag har det gått 6 mån sedan jag lämnade Sverige, vilket inneb...

Av Johanna - 4 april 2012 08:10

Idag hade vi inspektion av båda gårdarna, det kom två inspektörer och kollade mjölkgroparna och allt som hörde till. Både gårdarna klarade sig utan anmärkningar vilket var skönt då vi har tvättat, städat och fixat i flera dagar inför idag.   Jag ...

Av Johanna - 30 mars 2012 01:42

Har ledig helg imorgon och ska åka bort lördag till måndag. Ska bli skönt att sova längre än till halv fem...   Jag sprutar inte ogräs längre då det är för kallt på nätterna för dem att växa, vilket är bra... Det dåliga är dock att jag istället...

Av Johanna - 22 mars 2012 04:48

Semestern var härlig, även om jag var förkyld och åksjuk under större delen av bussturen...   Naturen var vädigt vacker och jag tog en hel del kort, men jag orkar inte ladda upp några här utan ni får allt hålla er tills jag kommer hem...   Vi...

Av Johanna - 3 mars 2012 05:00

Ja mina kära läsare, ni har läst rubriken rätt. Jag, Johanna Svensson, som i hela mitt liv i stort sett har avskytt all sorts motion har idag den 3 mars 2012 gjort ett Triathlon för kvinnor och jag till och med njöt av det och tyckte att det var roli...

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards