Alla inlägg den 8 november 2011

Av Johanna - 8 november 2011 08:09

Idag var jag hos frisören, Mrs Chris hjälpte mig att boka tid förra veckan och under lunchen tog jag min lilla röda bil och styrde mot staden. Jag hade fått en karta av Mrs Chris så att jag skulle hitta till frisören och tro det eller ej, men jag hittade faktiskt dit på första försöket! Ha, ibland är jag inte så dum som jag ser ut!

 

Ifall fall så fick jag vänta en liten stund (min vana trogen så är jag alltid lite för tidig) och hann studera salongen. Det var fyra hårfrisörskor och två medhjälpare och helt plötsligt kände jag hur jag började få panik. Jag var helt själv, på en hårsalong och jag skulle försöka förklara hur jag ville ha mitt hår klippt. Som tur var så visade sig min frisör vara från England och hon var riktigt trevlig. Så jag fick mitt hår exakt så kort jag ville och jag är glad.

  

På vägen hem passade jag även på att inköpa solkräm med skyddsfaktor 50! Tänker verkligen inte bränna mig igen kan jag säga! Jag hittade även ett par väldigt fina solglasögon och en väldigt trevlig solhatt. Så jag är nöjd med dagen.

   

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards