Alla inlägg den 22 november 2011

Av Johanna - 22 november 2011 06:32

Jag kan börja med att rapportera om de senaste andnyheterna. I söndags fann jag andmamman och 2 ungar nere i mjölkgropen, så jag plockade upp ungarna, bara för att bli jagad av andmamma upp för halva gropen. Efter mjölkningen såg jag samma andmamma och nu hade hon 4 ungar! Hur det gick ihop vet jag inte, om man nu inte tror på Gud och tror att han har återuppväckt de döda andungarna...

Men min teori är att mamman ruvar ägg och att alla inte har blivit kläckta än.

Igår så var det bara 1 unge och mamman syntes inte till överhuvudtaget. Ungen verkade dock inte speciellt depriemerad över det utan spatserade tjattrandes under mealgivare i gropen. Jag tänkte att jag denna gång skulle låta honom vara och hoppades att han skulle överleva.

En stund senare upptäckte jag att han nu befann sig på andra sidan av gropen och spatserade omkring där. Då tänkte jag att jag var tvungen att försöka få iväg honom därifrån. Så jag tog en av de små vattenslangarna som är i gropen och sprutade vatten bakom honom så att han gick framåt. Det funkade och han var nästan ute från gropen när han snabbt som satan gömde sig bakom ett av rören som är under givaren. Han tryckte sig tätt intill röret och jag kom inte åt honom med vattnet. Då tänkte jag, jävlar han är en smart en. Så jag lät honom vara och hoppadades att han skulle gå iväg av sig själv.

Men jag borde ha vetat bättre, en stund senare var han tillbaka på första sidan och sedan befann han sig nere i gropen. Så jag plockade upp honom och bar honom från gropen till närmsta hage och släppte ner honom där. Jag gick tillbaka och mjölkade en längd med kor och tänkte att han nu skulle hålla sig därifrån. Jag hade precis tagit av en av maskierna när jag hörde ett tjatter som lät allt för välbekant...

Och vem tror ni kom spatserande mellan benen på korna, glatt tjattrande med ett min som sa: Jag är tillbaka!

Jo, det förbannande jävla andungen! Det var fjärde dagen jag försökte rädda honom från att bli andfärs, men han verkade inte inse mina ansträngningar eller så är han väldigt självmordsbenägen...

Idag var mamman och 2 ungar tillbaka i gropen så jag fick plocka upp ungarna och undvika att bli attackerad av mamman igen. Jag borde få medalj för att jag försöker rädda dessa änder...


 


Så här såg jag ut efter eftermiddagsmjölkningen :) Jag har även haft känningar av en förkylning. Igår frös jag så mycket så jag satt med filt och raggsockor medan Matt hade shorts och t-shirt. Jag hade ont i huvudet, nacke och axlar och halsen ömmade.Jag mådde lite bättre nu på morgonen men fick ledigt efter mjölkningen så jag sov i tre timmar. Efter det mådde jag bättre och nu känner jag mig frisk. Jag vill verkligen inte bli sjuk, för jag vill jobba!

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards