Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Nu är det fredag igen

Av Johanna - 24 februari 2012 08:13

Har precis kommit tillbaka från en 2 km promenad med Susie (Chrisarnas Golden retriver), eller ja jag gick i en rask takt och hon lunkade på i sin egen takt ca 50 bakom med sitt koppel bärandes i munnen. Nu sitter jag i min säng och har precis ätit en banan och har även kokat en kopp te. För helt plötsligt när jag var ute och gick så slog plötsligt ångesten till. Den kom från ingenstans och jag blev helt gråtfärdig.


Jag tror att det beror på att jag är trött och att jag har tryckt i mig en hel del kakor och glass  så att mitt blodsocker först sköt i höjden under dagen för att nu på kvällen befinna sig på minimum nivå. Därför har jag ätit en banan och hoppas att teet ska hjälpa.


Och var nu inte oroliga över min ångest, för det kommer gå över. Jag trivs fortfarande jättebra så det har ingenting med det att göra, utan jag tror helt enkelt att det var dags för en liten ångest attack helt enkelt. Jag ska dessutom se Monty Pytons Meningen med livet efter att jag har skrivit klart här, vilket jag tror kommer hjälpa. Jag såg på Den heliga Gralen igår och skrattade så jag fick ont i magen bara av att kolla på förtexterna där de driver med Sverige och älgar!


Jag jobbar ju som sagt var på den andra gården nu och jag trivs väldigt bra där kan jag säga! Jag har skrubbat rälsen nu så de är rena och fina och har sagt till förmannen att hålla dem rena för annars kommer jag bli sur och det vill han verkligen inte att jag ska bli...


Jag har även kollat två till halta kor och jag måste säga att det är väldigt roligt och intressant att "karva" i klövarna. Jag trodde inte att jag skulle gilla det så mycket som jag gör. Jag har fått en helt annan förståelse för hältan och om jag blir forskare eller rådgivare i framtiden så kommer jag nog vilja satsa mycket på klövarbete och vikten av att förbygga hälta.


Jag jobbar helg på den första gården och ska jobba med Sinkart. Jag behöver även åka in till byn imorgon och tanka, köpa ny solkräm, öronproppar och en ny tandborste. Känner av en av mina baktänder i överkäken och hoppas att jag inte börjat få hål (vilket iof inte skulle vara så konstig med tanke på hur mycket socker jag har stoppat i mig den senaste tiden...), men det kan även vara min visdomstand som växer igen, har haft den här känlan förrut och då har det var just den tanden som spökat.


Chrisarna är på begravning idag/ikväll (Mr Chris kompis frus pappas begravning...) och kommer inte tillbaka förrän i morgon så jag är själv igen, men jag har ju i alla fall Susie och jag går ändå och lägger mig vid nio så att jag ska orka upp vid halv 5 imorgon. Jag kommer ihåg tiden på Sötåsen när jag tyckte att det var tidigt att gå upp kl 7...det var tider det! Om jag får sova till 7 nu så är det rena lyxen tycker jag...


Det verkar som om jag alltid kommer på dikter när jag känner mig lite nere för nu har jag kommit på en ny igen.


Jag går och går

mot ett bestämt mål

livet är en vandring

slutet kommer med tiden


Dagarna går och går

med ett bestämt spår

Alla vi som lever

följer lydigt detta mönster


Födas, leva och dö

Bestämt sedan urminnes tider

Omöjligt att ändra på

Vi kan inget göra


Döden vinner varje match

Så älska varje dag

För du är ingeting

I det stora hela


Ingen kommer minnas dig

Din kropp ruttnar bort

Maskarna äter ditt kött

Du blir bara stoft


Så gå och gå

Följ tidens grymma spår

En sak är säker

Du är snart död


Och nej jag är inte deprimerad, jag lovar!! Jag verkar bara ha en förkärlek för att skriva deprimerande dikter om döden. Men jag mår redan mycket bättre nu så jag tror att jag behövde skriva av ig lite bara.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 april 2012 07:33

Jag sitter på min säng, med en chipspåse på min vänstra sida och en chokladkaka på högra sida och en historisk romantisk bok att läsa, medan regnet öser ner utanför mitt fönster...   Idag har det gått 6 mån sedan jag lämnade Sverige, vilket inneb...

Av Johanna - 4 april 2012 08:10

Idag hade vi inspektion av båda gårdarna, det kom två inspektörer och kollade mjölkgroparna och allt som hörde till. Både gårdarna klarade sig utan anmärkningar vilket var skönt då vi har tvättat, städat och fixat i flera dagar inför idag.   Jag ...

Av Johanna - 30 mars 2012 01:42

Har ledig helg imorgon och ska åka bort lördag till måndag. Ska bli skönt att sova längre än till halv fem...   Jag sprutar inte ogräs längre då det är för kallt på nätterna för dem att växa, vilket är bra... Det dåliga är dock att jag istället...

Av Johanna - 22 mars 2012 04:48

Semestern var härlig, även om jag var förkyld och åksjuk under större delen av bussturen...   Naturen var vädigt vacker och jag tog en hel del kort, men jag orkar inte ladda upp några här utan ni får allt hålla er tills jag kommer hem...   Vi...

Av Johanna - 3 mars 2012 05:00

Ja mina kära läsare, ni har läst rubriken rätt. Jag, Johanna Svensson, som i hela mitt liv i stort sett har avskytt all sorts motion har idag den 3 mars 2012 gjort ett Triathlon för kvinnor och jag till och med njöt av det och tyckte att det var roli...

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards