Alla inlägg den 10 november 2011

Av Johanna - 10 november 2011 08:43

Idag har det varit varmt ute, men det har även blåst halv storm...de få träd som finns runt omkring huset vajade ordentligt under dagen. Och nu när solen är borta så är det RIKTIGT kallt ute kan jag säga! Det är som i öknen, varmt under dagen och kallt under natten.

I alla fall så är det fullmåne ikväll och jag tog två kort på den, första med blixt och det andra utan så att ni kan se att det är ljust ute.


   


Klockan är kvart i nio på kvällen och jag är trött. Jag tror att jag har någon inbyggd mekanism som slås på när klockan börjar närma sig nio, för kl 8 är jag fortfarande pigg. Men när klockans visare har tickat till siffran nio så vill jag sluta mina ögon och drömma mig bort. Vilket jag också gör, för vad är det för mening att vara uppe om jag är trött och dessutom ska jobba dagen därpå. Är det någon som är ordenlig så är det jag! Jag äter min gröt till frukost, jag säger tack för maten och jag går och lägger mig vid nio. Känns skönt att veta att jag har kläm på vuxenlivet...i alla fall en liten del av det...


Min värdfamilj har börjat vänja sig vid att jag läser en hel del, de har slutat fråga mig vad jag gör när jag sitter i vardagsrummet i samma fåtölj hela tiden...jag tror inte att de tidigare praktikanterna läste så mycket som jag gör...    


Jag kan också glatt meddela för de som är intresserade att jag har gått ner i vikt! Stolt är vad jag är! 3-4 kg är borta från midjan och jag har nog aldrig varit så här smal och jag är glad. Det är allt detta gående som gör susen. Först så går jag när jag mjölkar, fram och tillbaka, fram och tillbaka i mjölkgropen en väldigt massa gånger...sedan går jag genom tre hagar med en massa kullar och har lagom med mjölksyra i benen när jag är färdig...och sedan är det dags för mjölkning igen...detta gör jag 11 dagar i rad, vilket har gett resultat. Jag tror att jag för första gången på väldigt länge kommer känna mig bekväm i bikini den här sommaren...för att inte tala om vilka armmuskler jag har fått! Vänta bara till jag kommer hem, då ska vi ha armbrytning hela dagarna!

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards