Alla inlägg den 25 november 2011

Av Johanna - 25 november 2011 00:31

Ikväll har Matthew sitt födelsdagsparty eftersom han fyller 21 år imorgon. Det innebär att det kommer bli en sen natt, så jag har förberett mig genom att sova en timme nu på dagen eftersom jag gick kl 4 imorses och hämtade korna. Ska bli skönt med ledig helg och jag ska åka till seminariet som jag egentligen skulle ha gått på det första jag gjorde när jag anlände, men eftersom vi anlände olika dagar och det var problem så blev seminariet framskjutet. Men imorgon ska jag iväg och då ska vi bland annat lära oss att stanna på vänster sida av vägen...lite väl sent för det tycker jag...


Änderna har faktiskt hållit sig borta från mjölkgropen, vem vet alla andungar har kanske strukit med så jag slipper oroa mig för dem mer. Igår skulle jag ta ner ett staket efter mjölkningen och hade ca 270 kor flåsandes i nacken på mig eftersom de var hungriga och ville till andra sidan av staketet och äta gräs. Dessutom blåste det väldigt mycket så eltråden trasslade sig hela tiden när jag skulle rulla upp den. Var inte så glad och när jag väl körde hemmåt såg jag att en ensam ko var på väg tillbaka till mjölkgropen. Så jag fick vända henne (vilket inte var lätt eftersom hon hela tiden ville gå tillbaka till gropen, men hon var inte brunstig och hon var mjölkad så jag vet inte varför hon betedde sig som hon gjorde) och valla henne till hagen. Så jag var hemma efter 7 igår kväll...


Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards