Alla inlägg den 4 november 2011

Av Johanna - 4 november 2011 01:36

Tre veckor och jag har haft fullt upp. Jag har inte hunnit sakna Sverige än och jag tror inte att jag kommer göra det heller, för jag trivs verkligen hur bra som helst här! Alla är trevliga och det är underbart att vara här, för att inte tala om att jag får jobba med kor varenda dag!

Katie (från England) har varit med och provat på att mata kalvarna och mjölka korna. Vi har även bestämt att när jag har semester i slutet av februari så ska jag åka till Mr Chris kusin (som är gift med en svensk man) och besöka dem. Katie kommer även vara där (hon reser till Asutralien över jul och januari) och då ska vi resa runt sydön tillsammans :D

                


Den här helgen så ska "Chrisarna" och Katie på Mr Chris kusins man (som är den svenska mannen och heter Tomas) 50-års kalas vilket innebär att jag kommer vara själv i helgen. Som tur så kommer Iris (hostgrandmother) och tar hand om mig på kvällarna. Jag kommer dessutom ha fullt upp för jag jobbar denna helg. Och mitt schema ser ut så här:

04:30: Hämtar korna och "vallar" dem till mjölkgropen. Tur är så är korna i en platt hage (även om jag inte kan påstå att det innbär samma platthet som i Sverige, då det fortfarande är kullar...) så att jag kan köra med fyrhjulingen...

05:00-09:00: Mjölkar och hjälper imseninören att ta fram korna som ska insemineras. Måste säga at mjölkningen är min favortidel av jobbet och det känns som om det går mycket fortare än vad det gör.

09:00-10:00: FRUKOST och jag äter samma frukost varje dag - gröt (med brunt socker och youghurt med banan/karamell smak på), två toast med smör, ost och sylt på och en kopp te. På helgerna festar vi till det med bacon och lönnsirap (James tog med det från Kanada).

10:00- 12:00: Mata kalvar och jag försöker att inte bli uppäten eller få fötterna krossade, de har inte stålhätta i gummistövlarna här...

12:00:14:00: LUNCH och jag är trött men glad och jag kan passa på att vila inför nästa arbetspass.

14:00: Hämtar korna för mjölkning - även nu är det i en platt hage...

14:30:18:00: Mjölkar - två tummar upp för det!

18:00- : middag och somnar tidigt - kl 21:00 sluter jag mina ögon och inväntar nästa arbetsdag...

Söndag är likadan men resten av veckan börjar jag inte förrän kl 06:00 = sovmorgon! Men jag är glad, har inte varit så här glad på länge måste jag säga. Även om jag har skit i ansiktet varenda dag och jobbar länge så ångar jag inte att jag gör det här. Och när jag mjölkar korna så har jag ett leende på läpparna!

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards