Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

4 mån idag :)

Av Johanna - 10 februari 2012 23:47

Dagarna går så himla fort, jag har tänkt skriva varje dag sedan senaste inlägget, men sen blir det aldrig av.


Men idag tänker jag skriva eftersom det är 11 feb. Detta innebär att jag nu har varit här i 4 mån! Jag har alltså gjort 2/3 av min tid här och har bara 2,5 mån kvar. Jag är både glad och ledsen över att det är så kort tid kvar här. Glad för att det verkligen ska bli skönt att träffa familjen igen (och slippa spruta mer ogräs!), men ledsen för jag gillar verkligen NZ. Det känns som om jag har varit här i 4 år istället för endast 4 mån, då jag trivs så himla bra.


Så här såg jag ut efter kvällsmjölkningen igår och det kallas för naturlig ansiktsmask med ekoglogiska produkter som blandats väl innan det smetats ut i mitt ansikte. Det går även under namnet: KOSKIT!!


 


I Torsdags skrev jag en hälsning till Morgonpasset i P3 och Fredagens program läste faktiskt Kodjo upp den! Jisses vad glad jag blev för det när jag lyssnade :)


 
 
anita.olausson3@hotmail.com

anita.olausson3@hotmail.com

11 februari 2012 00:29

Natt till lördag
Lade mig vid 20-tiden för att läsa, somnade och vaknade 23.30, nu blir det att vara uppe en stund.
I morgon (eg idag) ska jag ta bussen till Överby och studera Sofia när hon sitter i kassan på Maxi.
Söndag kväll ska vi uppvakta henne på 17-årsdagen.
Förtjusande bild, dylik sände du i början av din vistelse också. Korna fortsätter alltså att förse dig med vad de lämnar ifrån sig.
Helt ekologisk är väl inte ansiktsmasken med tanke på allt ogräsmedlet.
Vi är många som ser fram emot att få träffa dig, förstår tillfullo att du trots stor trivsel ser fram emot att få komma hem.
Dikt skriven av dig 23/4-01
Allting
När man är liten
förstår man ingenting.
När man blir stor
ska man lära sig allting.
Hur? När? Var? och allting sånt.
Ha en god helg önskar din mormor.

http://johannasresa.bloggplatsen.se

Johanna

11 februari 2012 23:53

Jobbar Sofia där, eller har hon praktik? Det känns väldigt konstigt att hon faktiskt fyller 17! Och Patrik fyller 18 bara några dagar efter att jag ha kommit hem! För att inte tala om att jag fyller 20, det är nästan det svåraste att fatta!!
Just det, glömde bort ogräsmedlet, jag ändrar till endast naturliga ämnen (dock med tillsatta gödningsmedel)...
Det är konstigt att veta att jag snart åker hem, men jag kommer krama er allihopa så många gånger att ni kommer tröttna på mig.
Jag måste säga att jag blir lite imponerad av mig själv att jag har skrivit den här dikten när jag bara var 9 år, den är ju riktigt bra!
Hälsningar Johanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 april 2012 07:33

Jag sitter på min säng, med en chipspåse på min vänstra sida och en chokladkaka på högra sida och en historisk romantisk bok att läsa, medan regnet öser ner utanför mitt fönster...   Idag har det gått 6 mån sedan jag lämnade Sverige, vilket inneb...

Av Johanna - 4 april 2012 08:10

Idag hade vi inspektion av båda gårdarna, det kom två inspektörer och kollade mjölkgroparna och allt som hörde till. Både gårdarna klarade sig utan anmärkningar vilket var skönt då vi har tvättat, städat och fixat i flera dagar inför idag.   Jag ...

Av Johanna - 30 mars 2012 01:42

Har ledig helg imorgon och ska åka bort lördag till måndag. Ska bli skönt att sova längre än till halv fem...   Jag sprutar inte ogräs längre då det är för kallt på nätterna för dem att växa, vilket är bra... Det dåliga är dock att jag istället...

Av Johanna - 22 mars 2012 04:48

Semestern var härlig, även om jag var förkyld och åksjuk under större delen av bussturen...   Naturen var vädigt vacker och jag tog en hel del kort, men jag orkar inte ladda upp några här utan ni får allt hålla er tills jag kommer hem...   Vi...

Av Johanna - 3 mars 2012 05:00

Ja mina kära läsare, ni har läst rubriken rätt. Jag, Johanna Svensson, som i hela mitt liv i stort sett har avskytt all sorts motion har idag den 3 mars 2012 gjort ett Triathlon för kvinnor och jag till och med njöt av det och tyckte att det var roli...

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards