Alla inlägg den 2 november 2011

Av Johanna - 2 november 2011 00:49

Och det jag vill döda är varken tvåbent eller fyrbent...nej, mina fiender har sina "ben" under marken och de kan sprida sig väldigt fort...och de är smarta nog att ha taggar så att ingen ska kunna döda dem. Men de har inte räknat med mig! Jag, den fenomenala ögräsbekämparen, hyser ingen rädsla för dessa "varelser". Jag tar på mig min rustning som består av keps, jeans, skjorta, regnbyxor (det kan börjar regna) och gummistövlar. Mitt svärd som jag bekämpar dessa odjur med är en flaska med en knapp som jag trycker på och då då kommer det ut kemikalier...och jag beger mig ut på stridfältet. Jag kämpar för de dock ej så fagra damerna och de står och idisslar när jag röjer min väg bland deras fiender. Ifall inte jag så hjältemodigt slåss mot fienden så kommer de ta över de dock ej så fagra damernas fält och då blir de utan mat. Så jag känner mig stolt när jag har dräpt alla tistlar...

     



Jag har även passat på att ta kort på korna och mjölkgropen (ska försöka ta kort när vi mjölkar också) och nu har det slutat regnat (vilket det har gjort sedan i söndagskväll) och solen är framme och det är varmt och skönt. Ikväll är det dags för pubkväll igen (varje onsdag) vilket innebär att jag snart har varit här i tre veckor...tiden går fort när man har roligt!!


     

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards