Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

29 februari 2012

Av Johanna - 29 februari 2012 07:15

Det känns väldigt konstigt att skriva 29 februari, det är man verkligen inte van vid att göra. Igår hade jag namnsdag (Maria) och det var trevligt att familjen och släkten kom ihåg det och sände sina gratulationer :)


Har varit ute på en promenad igen och sitter nu och äter lite potatischips, kände att jag hade gjort mig förtjänt av dessa...


Eftersom det hade regnat under natten så var det rejält dimmigt när jag skulle köra över till den andra farmen, så jag fick köra jättesakta. Jag blev några minuter sen, men det gjorde ingenting för Todd var också sen, då han hade problem att hitta alla korna i hagen och dessutom trillade av sin motorcykel, dock utan skador. Men vi mjölkade på bra och sedan undersökte vi tre nya halta kor. Eftermiddagsmjölkningen gick också bra så det var skönt...


Mrs Chris är den som hämtar andra hjorden medan jag och Todd mjölkar. Men igår morses så blev vi klara med den första hjorden utan att det fanns några kor från andra hjorden. Todd kollade om Mrs Chris bil var där, men det var den inte. Så han fick ta sin motorcykel och åka och hämta korna. Jag fick mota in de halta korna istället, de brukar vi mjölka sist i vanliga fall, och mjölka dem. Då kom Mrs Chris och det visade sig att Mr Chris hade ställt larmet den här gången och ställt det 1 timme fel så hon hade försovit sig. Men vi blev klara i tid ändå...


På fredag ska Todd och hans fru komma på middag och det är på deras begäran som jag ska stå för maten och kan ni tänka er vad de vill ha för något? Inget mindre än köttbullar, potatis och brun sås! De har hört att jag har gjort köttbullar förrut och att "Chrisarna" gillade dem så nu vill de också smaka på dem...


Jag har problem med två visdomständer som växer, en i underkäken på högra sidan och en i överkäken på vänstra sidan, och dessutom har jag en inflamation i tandköttet (jag har slarvat med tandborstningen kan jag erkänna, tycker att det är så förbaskat tråkigt att stå och och borsta tänderna så jag borstar på typ en halv minut) så jag har haft ont när jag har ätit. Men igår köpte jag en tandborste med mjuk borst, tandtråd och munskölj. Redan efter två gånger känns det mycket bättre och nu tänker jag skärpa mig med tandborstningen. Vill ju inte behöva gå till tandläkaren här, för det lär bli rätt dyrt då de inte vet vad fri tandvård är här...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 april 2012 07:33

Jag sitter på min säng, med en chipspåse på min vänstra sida och en chokladkaka på högra sida och en historisk romantisk bok att läsa, medan regnet öser ner utanför mitt fönster...   Idag har det gått 6 mån sedan jag lämnade Sverige, vilket inneb...

Av Johanna - 4 april 2012 08:10

Idag hade vi inspektion av båda gårdarna, det kom två inspektörer och kollade mjölkgroparna och allt som hörde till. Både gårdarna klarade sig utan anmärkningar vilket var skönt då vi har tvättat, städat och fixat i flera dagar inför idag.   Jag ...

Av Johanna - 30 mars 2012 01:42

Har ledig helg imorgon och ska åka bort lördag till måndag. Ska bli skönt att sova längre än till halv fem...   Jag sprutar inte ogräs längre då det är för kallt på nätterna för dem att växa, vilket är bra... Det dåliga är dock att jag istället...

Av Johanna - 22 mars 2012 04:48

Semestern var härlig, även om jag var förkyld och åksjuk under större delen av bussturen...   Naturen var vädigt vacker och jag tog en hel del kort, men jag orkar inte ladda upp några här utan ni får allt hålla er tills jag kommer hem...   Vi...

Av Johanna - 3 mars 2012 05:00

Ja mina kära läsare, ni har läst rubriken rätt. Jag, Johanna Svensson, som i hela mitt liv i stort sett har avskytt all sorts motion har idag den 3 mars 2012 gjort ett Triathlon för kvinnor och jag till och med njöt av det och tyckte att det var roli...

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards