Alla inlägg den 14 november 2011

Av Johanna - 14 november 2011 08:26

Jag har tur som har tre dagars ledigt, de andra praktikanterna har bara två dagar och jobbar elva dagar, medan jag har lördag, söndag OCH måndag ledig! Men jag måste erkänna att det känns konstigt att vara ledig en måndag (även om jag kan vänja mig vid det) eftersom jag alltid har varit ledig bara två dagar, både i skolan och på jobbet. Men nu är jag alltså ledig tre hela dagar och jag njuter av det...

Idag så vaknade jag inte förrän vid nio, jag tror jag var trött efter helgen. Jag tog shorts, t-shirt, promenadskor, solhatt, solglasögon och solkräm och sedan tog jag en promenad med Susie.

Jag hade henne i koppel och hon är inte så van vid det, men efter halva vägen så gick hon snällt brevid mig utan att dra det minsta i kopplet. Efter promenaden började jag lära henne vacker tass och efter ett tag så började hon förstå vad jag bad om, så jag tror att hon kan det snart. Jag passade även på att borsta henne och hon var överlycklig över all uppmärksamhet, för även om "Chrisarna" ser henne som en familjemedlem så bor hon ute och de har inte riktigt tid att gå ut promenader med henne, eller träna henne. Så jag har bestämt mig för att jag ska ta hand om henne :)

   


Efter det så städade jag mitt rum och min toalett och kände mig riktigt vuxen, jag har bestämt att jag ska städa mitt rum varje gång jag har ledig helg (alltså varannan helg) vilket innebär att det är lagom skitigt och jag behöver inte städa varje helg vilket är skönt...

Sedan skulle Mrs Chris till Taruanga eftersom hon skulle till tandläkaren så jag följde med och passade på att köpa två linnén, ett heltvit och ett som är rött, med vita ränder. Jag letade också efter ett par nya högklackade skor, men de har inte samma utbud här som de har hemma...får se om jag kan hitta ett par om jag åker till Auckland eller så.

När vi åkte hem började det regna och åska och vi såg flera stycken blixtar, så vi fick skynda oss hem eftersom vi hade tvätt som hängde ute. Sedan lagade vi middag och Matthew kom hem (han är den yngsta sonen och studerar vid ett univerisitet på södra ön, men är hemma för sommarlov nu) och vi hade en trevlig kväll.

Imorgon börjar jag jobba igen, och nu är det bara tre veckor kvar av insemeringen så det ska bli skönt när allt är färdigt.

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards