Alla inlägg den 17 november 2011

Av Johanna - 17 november 2011 01:12

En av personerna som jobbar på första farmen ska sluta och jag kommer inte att sakna honom! Han är runt 50, tjock, tycker om att bestämma över mig och Sinkart, saknar djuröga och skriker åt korna hela tiden så att de är nervösa när de kommer in i gropen. Jag brukar inte tänka illa om folk (okej, en del har jag gjort det om men det har alltid funnits bra skäl till det) men så fort jag ser honom så brukar jag tänka, Gubbjävel! "Chrisarna" är också glad över att han ska sluta för han har inte skött sitt jobb så Sinkart och jag har fått jobba extra.

Så ifall jag kommer fälla några tårar är det endast glädjetårar över att han slutar! Dessutom så trillade han i förrgår och skadade foten så han kan inte jobba den sista tiden vilket är nästan två veckor.

Som tur är Matthew hemma så han kan hjälpa mig och Sinkart med morgonmjölkningen och på eftermiddagen är det jag och Sinkart. Så nu börjar jag halv 5 istället för kl 6 och på mitt på dagen så sprutar jag ogräs innan jag mjölkar igen på eftermiddagen. Men det gör ingenting för när insemerningenn är över så skulle jag ändå börjat halv 5 så det är lugnt.

Jag och Sinkart satte upp staket i ett par hagar idag, för en del hagar är för stora för en natt. Om hagen är för stor så betar inte korna tillräckligt och därför så delar vi upp dem. Det var en solig dag idag och det var intressant att se att han hade en läderjacka och fingervantar medan jag svettades i min t-shirt och skjorta. Antar att det är en aning varmare i Indien än i Sverige, så han tycker nog att det är kallt här medan jag tycker att det är varmt.

Jag är fortfarande glad, även om jag är trött efter varje arbetsdag (det verkar vara mitt normala tillstånd nuförtiden, så jag är mer förvånad om jag inte är trött än om jag är det). Även om jag får jobba mycket och är trött så är jag ändå glad! :D

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards