Alla inlägg under september 2011

Av Johanna - 30 september 2011 17:49

Igår fick jag ett paket på posten och när jag öppnade det visade det sig vara min alldels egna Agriventure ryggsäck! Den har mått som handbagage och eftersom den är blå så är det lätt att känna igen andra "tranies" på flygplatserna som också ska iväg till Nya Zeeland :)  

Jag har även fått mina flygbiljetter till slut och jag åker 11 oktober kl 10:00 ifrån Arlanda. Jag kommer mellanlanda i Köpenhamn och sedan flyga därifrån till Dubai. I Dubai kommer jag vara i 10 timmar och sedan kommer jag flyga vidare till Auckland, som är Nya Zeelands största stad. Efter det så flyger jag vidare till Rotorua som är staden jag kommer bo i närheten av :) Det blir alltså en två dagars resa, men jag ser fram emot den!! Hemresan kommer vara 30 april och jag kommer till Arlanda den 1 första maj och då är det vår! :)


Mamma fick en liten chock då hon insåg att jag skulle åka om 11 dagar och var tvungen att lägga sig i soffan eftersom hon blev lite illmående. Funderar på att skaffa en skyltdocka/halmdocka som jag klär på några av mina gamla kläder och som de sedan ka ha hemma. Jag föreslog att de då kan flytta runt mig som de vill och att tänk vad skönt det kommer vara eftersom jag aldrig kommer vara sur eller tjatig...dock tyckte inte mamma att det räckte som ersättning för mitt riktiga jag...


Idag har jag även varit hos frisören och dialogen var så här:

Jag: Klipp av skiten

Friösren: Okej, ska vi bleka håret också?

Jag: Japp


Reslutet blev detta :D   

Av Johanna - 23 september 2011 16:19

Idag har jag införskaffat det sista inför resan :) Det blev bland annat en pincett, en nagelsax, ett par jeans och de två viktigaste sakerna: en rese adapter och en Dalahäst! Den sista är en present till min värdfamilj eftersom Dalahästen är typiskt svenskt :)


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards