Alla inlägg den 23 november 2011

Av Johanna - 23 november 2011 07:56

Imorses fann jag en död andunge i gropen, medan mamma stod ovanför och försökte locka till sig ungen...men eftersom den var totalt stendöd så funkade det inget vidare...


Efter mjölkningen visade det sig att jag hade missat två kor igår när jag hämtade dem för eftermiddagsmjölkningen och de gick fortfarande kvar i samma hage. Så de hade rätt så stora juver med andra ord och jag var inte så glad på mig själv. Måste säga att hage nr 53 är min hat-hage. Första gången jag hämtade korna där så körde jag fast med fyrhjulingen och så hände detta andra gången, så jag vill inte tänka på vad som kan hända nästa gång jag ska hämta korna där...


Idag har jag fått börja spruta ogräs med en behållare på ryggen. De kallas Backpackers och man blandar vatten och kemikaler och sedan håller man ett munstycke och sprutar med samtidigt som man går. Jag hade blivit varnad om dessa innan jag lämnade Sverige och hade därför tidigt förkunnat för Mrs Chris att ifall jag skulle spruta med en sådan så var jag tvungen att ha en andningsmask eftersom jag inte ville få medlet i ansiktet...


Så idag gav hon mig en mask och man kan ju tycka att andningsmaskerna ska vara likadana runt omkring i världen, men dessa kan inte kalla andningsmask, utan endast mask. De hade ingen andningsventil så när jag gick omkring i hagen, bland alla kullar, så var det som att andas i en bastu. Dessutom hade jag behållaren med ca 10 liter bekämpningsmedel på ryggen, det var ett riktigt motionspass...


Och eftersom personen som ska sluta snart har varit så oduglig på att ha skött sitt jobb, så var det VÄLDIGT mycket ogräs. Det tog mig 2 timmar att göra 1 hage! Och jag har gjort 3 hagar på samma tid förrut, men nu gör ag de hagarna som han skulle ha gjort, så ni kan förstå att jag var en aning irriterad på honom. Men nu är i alla fall den hagen gjord och även om jag måste göra den igen om ett tag så är det inte lika mycket som det var idag...


Så jag är rätt så trött nu efter eftermiddagsmjölkningen och kan känna mina ben. Men som tur är så har jag mina stödstrumpor så mina ben svullnar inte! Jag känner mig riktigt vuxen om jag får säga det själv...

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards