Alla inlägg den 30 november 2011

Av Johanna - 30 november 2011 07:07

Här sitter jag i min ensamhet och äter omrörd glass. Ni måste hålla med om att omrörd glass är så mycket bättre än att glass på vanligt sätt. "Chrisarna" är iväg på middag och eftersom jag inte kände för att gå iväg till pubkvällen idag så stannade jag hemma. Har ätit spagetti och köttförsås som jag blandade tillsammans med potatischips, vilket faktiskt inte var så dumt som det låter...


Det var ett tag sen jag skrev sist, så jag ska försöka uppdatera er vad som har hänt. Jorden har börjat snurra åt andra hållet, alla djur kan tala och jag har blivit universiums härskare...i alla fall i mina drömmar...


Allt är som vanligt, jag mjölkar kor hela dagarna, även om jag faktist hade helgen ledig så det var skönt. Var som sagt på seminariet och det var trevligt. Vi var till ett äventyrsställe och jag prövade på the swoop, vilket är som bungdy jumping men istället för att dyka ner så släpps man rakt ner från 40 meters håll och sedan gungar man fram och tillbaka. Vädigt roligt och det kändes som jag flög. Jag trodde först att jag skulle tycka att det var läskigt med så hög höjd och att bli nedsläppt men jag log hela tiden...

 


Idag var det en andunge i mjölkgropen igen, och den här var äldre än den "vanliga". Men vem vet, andungar kanske växer väldigt fort på en vecka och att det var samma unge från förra veckan. Hur som helst så fick jag rädda den, och den var helt täckt av skit eftersom den försökte gömma sig på golvet...


Vi har även vattenproblem då ett rör under mjökgropen har blivit igentäppt och vattnet kan därför inte rinna ut från gropen. Så när vi har mjölkat de två senaste dagarna så har vi haft vatten upp till kanten på gummistövlarna. Mr Chris och Matt har försökt lösa problemet och lyckats åtgärda det temporärt men så fort vi mjölkar så blir det stopp i röret igen och det blir översvämmning i gropen. Det är bra motion att gå i vattnet kan jag säga, men det ska bli skönt när felet är åtgärdat för jag tycker inte om att bli blöt om fötterna...


Det är varmt och skönt här nu, vi har haft runt 20 grader i flera dagar. Idag passade jag även på att sola och jag var så duktigt så jag smörjde in hela kroppen med min solskyddsfaktor 50...


Idag är det den sista november och jag har bara en fråga: Vart tar tiden väger egentligen?? Det var ju inte länge sedan jag kom hit, men snart jag varit här i två mån. Men det känns som om jag kom hit igår...


Har kommit in i rutinerna nu och vet vad jag ska göra. Vi har ett bra cow flow och allting flyter på. Nästa vecka börjar den nya managern och hans fru och då återgår jag till vara den som hjälper till. Vilket förhoppninvis betyder att jag börjar kl 6 igen, måste säga att känns i kroppen att gå upp kvart över fyra på morgonen och jobba hela dagen. Nu när jag har jobbat extra har det blivit runt 9 timmar eller mer varje dag. Men jag sover bra i alla fall! Jag lägger huvudet på kudden och två sekunder senare är jag stendöd...ändå tills väckarklockan ringer igen...


Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards