Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Ikväll gäller det!...

Av Johanna - 23 oktober 2011 07:07

För 24 år sedan vann NZ:s lag All Blacks över Frankrike i rugby finalen. För 16 år sedan vann Frankrike över NZ i semifinalen. Hur ska det gå ikväll? Ja, jag kan säga att i stort sett varenda Kiwi (slang för en nya zeeländare) kommer gråta antingen glädje eller sorgetårar ikväll!

Själv hoppas jag att jag inte kommer somna den här gången...som jag har gjort de tre andra gångerna jag har tittat på rugby. Jag har kommit fram till att rugby är till för män som fortfarande är små barn, och som tycker om att slänga sig i hög på varandra och tackla varandra hårt. Hela veckan har alla väntat på denna kväll och nu är den här. så håll tummarna att All Blacks vinner för annars blir det inte roligt.


Idag har jag mjölkat morgon och kväll igen och jag är lagom trött i mina ben. Jag somnade i fåtöljen när jag satt och läste vid 11-tiden och sov i en timme, vilket behövdes kan jag säga. Sedan kom en kille med en bil för visa oss den. "Chrisarna" känner en kille som känner den här killen och han rekomenderade honom, för han är även mekaniker och ifall bilen skulle gå sönder så var det bara att ringa.


Och jag kan avslöja att jag är kär! Jag är kär i en liten röd Fiat som är tillverkad i Italien och är manuel. Den är helt fantastisk! Vi ska hämta den imorgon och då ska ni får se min nya älskning!

Dock var det inte så roligt när jag prövkörde den. Jag och Mr Chris körde på vägen och helt plötsligt körde två Harley Davidson förbi. Okej tänkte jag, inte så farligt. Det var bara det att de kom två stycken till som körde förbi i en kurva och vi hade möte! Strax efter kom en ny kruva med nytt möte och två motorcyklar körde om igen!

När vi kom till nästa kurva upptäckte vi att motorcyklarna hade stannat för en av dem att kört av vägen i kurvan och låg i diket. Mannen klarade sig utan allvarliga skador, men det visar verkligen hur farligt det kan vara på vägen. Här på NZ är normalhastigheten 100 km och jag kan säga att hade de här vägarna som är här varit i Sverige så hade hastigheten varit högst 70, om inte till och med 60 km.

Så ni förstår kanske att jag känner mig en aning tveksam till att köra på vänster sida i så hög fart på en väg som påminner om en ringlande orm. Tur att min älsking har manuell växling, så att något är välbekant, även om jag måste växla med fel hand...

 
 
gunvor.aronson@swipnet.sw

gunvor.aronson@swipnet.sw

23 oktober 2011 11:11

Förstår att du är kär i en röd Fiat. Jag hade röd Fiat i 12 år!!Två olika.
Tror att den STORA matchen pågår nu.
Lycka till!

http://johannasresa.bloggplatsen.seizxs

Johanna

25 oktober 2011 07:38

Jag älskar min bil! Och Nya Zealand vann som tur var ;)

 
anita.olausson3@hotmail.com

anita.olausson3@hotmail.com

23 oktober 2011 20:19

Hej igen!
Vilket omtumlande liv du lever, jag har nästan svårt att hänga med i svängarna.
Du är otrolig som på så kort tid acklimatiserat dig så väl.
Grattis till din "nya kärlek", ta det nu lugnt i svängarna, du behöver inte köra lika fort som landets befolkning.
Skrattade gott åt bilden du skickade mig över den blå himlen, satt och väntade en stund på något mer - gröna kullar eller så.
Ha en bra arbetsvecka.
Varmaste hälsningar. Mormor

http://johannasresa.bloggplatsen.se

Johanna

25 oktober 2011 07:37

Jag vet! Hoppas att du har det bra hemma i kalla sverige, idag hade vi 20 plus :) Kramar Johanna

 
Ingen bild

CassY

24 oktober 2011 09:13

Krångligt att köra på fel sida =S galna mtorcykel förare dessutom. Försök att hålla dig på vägen nu bara ;)

Johanna

25 oktober 2011 07:36

Jag vet! Och de säger att det är vi som kör på fel sida men med tanke på att det är Nya Zealand, England, Sydafrika och något mer land tror jag som kör på vänster sida av vägen så är det verkligen inte vi som kör på fel sida! Jag kommer vara den som saktar ner resten av trafiken med min älskling ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 april 2012 07:33

Jag sitter på min säng, med en chipspåse på min vänstra sida och en chokladkaka på högra sida och en historisk romantisk bok att läsa, medan regnet öser ner utanför mitt fönster...   Idag har det gått 6 mån sedan jag lämnade Sverige, vilket inneb...

Av Johanna - 4 april 2012 08:10

Idag hade vi inspektion av båda gårdarna, det kom två inspektörer och kollade mjölkgroparna och allt som hörde till. Både gårdarna klarade sig utan anmärkningar vilket var skönt då vi har tvättat, städat och fixat i flera dagar inför idag.   Jag ...

Av Johanna - 30 mars 2012 01:42

Har ledig helg imorgon och ska åka bort lördag till måndag. Ska bli skönt att sova längre än till halv fem...   Jag sprutar inte ogräs längre då det är för kallt på nätterna för dem att växa, vilket är bra... Det dåliga är dock att jag istället...

Av Johanna - 22 mars 2012 04:48

Semestern var härlig, även om jag var förkyld och åksjuk under större delen av bussturen...   Naturen var vädigt vacker och jag tog en hel del kort, men jag orkar inte ladda upp några här utan ni får allt hålla er tills jag kommer hem...   Vi...

Av Johanna - 3 mars 2012 05:00

Ja mina kära läsare, ni har läst rubriken rätt. Jag, Johanna Svensson, som i hela mitt liv i stort sett har avskytt all sorts motion har idag den 3 mars 2012 gjort ett Triathlon för kvinnor och jag till och med njöt av det och tyckte att det var roli...

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards