Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Johanna - 16 oktober 2011 07:30

Jag var som sagt hos min "hostgrandmother" igår och jag sov även över där. I början var jag lite nervös över att sova över men vi började prata och då kändes det mycket bättre. Vi tog Susie på en pr

omenad och jag kunde ta ett par riktigt fina kort på naturen. Sedan åt vi chokladpudding med golden kiwis vilket var riktigt gott :) Det är så att nu så pågår Rugby World Cup här på Nya Zeeland och igår var det semifinals match mellan Wales och Frankrike och ikväll är det mellan Nya Zeeland och Australien.


Jag kan säga så här:

Nya zeeländarena älskar sitt rugby lag som heter All Blacks, så jag hoppas att de vinner över Australien för annars

blir det inte roligt. Det är som vi och Norge. Jag och "grandmother" tittade på matchen men jag fattade inte mycket och dessutom var jag så trött så jag somnade. Men Frankrike vann och kommer möta antingen Nya Zeeland eller Australien i finalen.



Idag så var jag och "grandmother" (jag kommer inte ihåg vad hon heter för tillfället, men ska försöka komma på det) till Cambridge (stavas likdant som staden i England, jag vet) och det är ca 8 mil ifrån Rotoura, för att ta en cykeltur med hennes son Ian och hans fru Diane och deras son Ryan (han har Downs syndrom så Ian hade en tandem cykel som han och Ryan cyklade på). Vi cyklade till ett kafé och åt lunch och sedan cyklade vi tillbaka. Anledningen till cykelturen är att Ian och Diane har planerat en 150 km lång cykeltur på Södra ön i Februari och de vill ha med "grandmotther". Hon är 78 år                  och hade inte cyklat på över 5 år när hon satte sig på cyklen idag, men jag var imponerad av henne för hon klarade sig riktigt bra :)



Sedan åkte jag och "grandmother" hem igen och då passade vi på att ta ut Susie på en promenad och nu är jag tillbaka på farmen igen. Imorgon ska jag börja jobba och det ska bli skönt tycker jag för nu börjar jag tycka att det är långtråkigt att ha ledigt. Får se vad jag tycker om det imorgon, kommer nog förmodligen önska att jag hade mer ledigt ;)

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards