Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

Känner mig som en i familjen nu...

Av Johanna - 22 oktober 2011 07:10

Det visades sig att jag orkade skriva lite idag :) Idag har jag morgonmjölkat och sedan var jag ledig från nio till kl halv tre, då jag mjölkade igen. Jag, James (äldsta sonen som är hemma på besök från Kanada) och Katie (James flickvän) kastade fresbee och gick på lina (det är tydligen väldigt populärt i Kandad nu och därför ville James träna nu när han är hemma).

     

Jag har varit här lite över en vecka nu och jag stormtrivs och känner mig verkligen som en i familjen nu. Engelska går bra och vi har även börjat skämta med varandra. Jag sa till Mr Chris imorses att jag hade en dålig hårdag eftersom jag hade haft mössa på mig på morgonen och då var han självklart tvungen att tala om det för de andra i famljen så att de kunde kommentera min frisyr.


Nu ikväll ska vi har en myskväll med lamm till middag och sedan ska vi äta lollicake och chokladkaka och titta på en DVD. Känner mig dessutom stolt för Mr Chris sa till mig nu efter mjölkningen att jag är verkligen duktig! Mitt ego gillar det kan jag säga ;)

 
 
Gisela

Gisela

22 oktober 2011 12:16

HEJ JOHANNA! ÄR SÅ STOLT ÖVER DIG. HELT UNDERBART ATT LÄSA DIN BLOGG. JAG HAR SKRATTAT FLERA GÅNGER. VILKEN UPPLEVELSE DU FÅR VARA MED OM!!VAD TREVLIGA DIN VÄRDFAMILJ SER UT. NJUT AV LIVET!! KRAM DIN MOSTER. PS ÄR JUST NU I KARLSTAD MED DIN KÄRA MOR, MOSTER P, MORMOR, JÖRGEN OCH ANDREAS, VI HAR PRECIS FIKAT OCH NU BLIR DET IKEA.DS

http://Johanna

Johanna

22 oktober 2011 22:36

Ja, jag trivs så himla bra här! :D Det är verkligen jätteroligt!! Hälsa till släkten i trollhättan ifrån mig! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 april 2012 07:33

Jag sitter på min säng, med en chipspåse på min vänstra sida och en chokladkaka på högra sida och en historisk romantisk bok att läsa, medan regnet öser ner utanför mitt fönster...   Idag har det gått 6 mån sedan jag lämnade Sverige, vilket inneb...

Av Johanna - 4 april 2012 08:10

Idag hade vi inspektion av båda gårdarna, det kom två inspektörer och kollade mjölkgroparna och allt som hörde till. Både gårdarna klarade sig utan anmärkningar vilket var skönt då vi har tvättat, städat och fixat i flera dagar inför idag.   Jag ...

Av Johanna - 30 mars 2012 01:42

Har ledig helg imorgon och ska åka bort lördag till måndag. Ska bli skönt att sova längre än till halv fem...   Jag sprutar inte ogräs längre då det är för kallt på nätterna för dem att växa, vilket är bra... Det dåliga är dock att jag istället...

Av Johanna - 22 mars 2012 04:48

Semestern var härlig, även om jag var förkyld och åksjuk under större delen av bussturen...   Naturen var vädigt vacker och jag tog en hel del kort, men jag orkar inte ladda upp några här utan ni får allt hålla er tills jag kommer hem...   Vi...

Av Johanna - 3 mars 2012 05:00

Ja mina kära läsare, ni har läst rubriken rätt. Jag, Johanna Svensson, som i hela mitt liv i stort sett har avskytt all sorts motion har idag den 3 mars 2012 gjort ett Triathlon för kvinnor och jag till och med njöt av det och tyckte att det var roli...

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards