Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Jag vill sova en hel natt!!

Av Johanna - 31 januari 2012 00:59

Jag har varit så trött att jag inte har orkat skriva något här, när jag har jobbat färdigt så har jag precis orkat duscha och sedan lägga mig i sängen och titta på film. Mitt huvud, eller snarare min hjärna, har kännts som en uppsväld tvättsvamp och jag har knappt orkat tänka...


Jag har jobbat helg och var tvungen att gå upp vid 4 båda dagarna. På lördagen var jag även på en show där en massa olika djur visades upp vilket var roligt. I söndags var jag tvungen att sova dirket efter mjölkningen då jag hade vaknat inte mindre än 4 gånger under natten! Nu har jag även börjat vakna så tidigt som kl 10, vilket bara är en timme efter att jag gått och lagt mig. Detta gör mig trött och irriterad, och mitt tålamod med korna är inte det bästa...


Igår åkte jag och köpte en ny kamera och det blev en exakt likadan som "Chrisarna" har. Mitt premiärfoto med min nya kamera är på mig när jag sitter i sängen. Jag har precis kommt tillbaka från en promenad och är lagom svettig då det var rätt varmt ute...

    


Mrs Chris har berömt mig för att jag är så bra på att gå upp på morgorna och hämta korna, jag har ju inte försovit mig en enda gång. Jag tänkte för mig själv att det beror på att jag vaknar och kollar klockan stup i kvarten så att jag inte ska försova mig! Jag tänker sova igenom hela maj så att jag kan ta igen lite sömn från det här halvåret...

Det är inte så jobbigt att gå upp när klockan ringer (kan dock bero på att jag är rädd för att somna om igen om jag inte går upp direkt...) utan tröttheten kommer när jag rast. Värst är det när jag hämtar korna på eftermiddagen. Det är när jag åker bakom korna på fyrhjulingen som jag kan bli så trött att jag nickar till. Jag har vaknat flera gånger av ett ryck och insett att fyrhjulingen stannat eftersom jag inte gasar...


Jag är nere på 81 kg och förutom att jag jobbar minst 8 timmar så går jag även en rask promenad på ca 30 min varje dag. "Chrisarna" har blivit så imponerad av min viktminskning på 9 kg att de också ska gå ner i vikt. Mr Chris ska gå ner 9 kg och Mrs Chris 5 kg. Själv vill jag först gå ner till 80 och sedan till 75, sedan får det nog räcka då jag inte vill försvinna helt och hållet...


3 dagar till och sedan har jag ledig helg och då ska jag SOVA!!

 
 
anita.olausson3@hotmail.com

anita.olausson3@hotmail.com

31 januari 2012 14:11

Johanna, detta går inte, du måste få sova om det så ska ske med hjälp, du har kommit in i en ond cirkel.
När jag läste att du slumrat till när du körde fyrhjuling så rös jag.
Har du talat med din värdfamilj om din oroliga nattsömn?
Jag vet ju sedan tidigare att du varit ängslig för att inte vakna i tid och nu verkar det ha stegrats, lova mig att tala med dina arbetsgivare.
Att inte få sova påverkar allt.
Synd att du fick skjuta på semestern, dock har du ju snart långledigt.
Det är så roligt läsa att du trivs med arbetet men även trivseln kan påverkas av störd sömn.
Önskar inget hellre än att du kan slappna av.
Din planering av semesterdagarna låter lockande, framförhållningen är god.
Må så gott mitt kära barnbarn. MORMOR

http://johannasresa.bloggplatsen.se

Johanna

1 februari 2012 01:08

Jag lyckades sova igenom denna natt, men jag var tvungen att sträcka ut armen en gång och känna på klockan så att den var ställd, och jag var halvsovande när jag gjorde det så jag kunde snabbt somna om igen.
Jag har berättat för "Chrisarna" att jag har svårt att sova och Mrs chris föreslog att jag kunde pröva att sova lite på dagen. Men det räcker med att jag sover i 20 min på dagen så somnar jag inte kvällen seden, så det löser inte mitt problem.
Jag vet att min humör påverkas av väl jag sover, jag har känt mig lite grinig de senaste dagarna, men idag mår jag bättre och jag känner mig gladare.
Jag ska passa på att sova på semestern och sedan är det inte långt kvar tills jag kommer hem och kan sova hela dagarna om jag så vill.
Hälsningar Johanna

 
Mamma och pappa

Mamma och pappa

1 februari 2012 18:22

Vi såg att du svarat moromors kommentar att du ska sova i maj, men då är det vårbruk här i Sverige med stenplovknin m.m :P

http://Johanna

Johanna

2 februari 2012 00:45

Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt...men ni vet vad jag tycker om detta!!

 
Mamma

Mamma

1 februari 2012 18:25

Säg till Chrisarna att de kan spruta ogräs. Det hjälper!

http://Johanna

Johanna

2 februari 2012 00:44

Mrs Chris hjälper mig att spruta nu och vi har snart gjort alla 70 hagar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 april 2012 07:33

Jag sitter på min säng, med en chipspåse på min vänstra sida och en chokladkaka på högra sida och en historisk romantisk bok att läsa, medan regnet öser ner utanför mitt fönster...   Idag har det gått 6 mån sedan jag lämnade Sverige, vilket inneb...

Av Johanna - 4 april 2012 08:10

Idag hade vi inspektion av båda gårdarna, det kom två inspektörer och kollade mjölkgroparna och allt som hörde till. Både gårdarna klarade sig utan anmärkningar vilket var skönt då vi har tvättat, städat och fixat i flera dagar inför idag.   Jag ...

Av Johanna - 30 mars 2012 01:42

Har ledig helg imorgon och ska åka bort lördag till måndag. Ska bli skönt att sova längre än till halv fem...   Jag sprutar inte ogräs längre då det är för kallt på nätterna för dem att växa, vilket är bra... Det dåliga är dock att jag istället...

Av Johanna - 22 mars 2012 04:48

Semestern var härlig, även om jag var förkyld och åksjuk under större delen av bussturen...   Naturen var vädigt vacker och jag tog en hel del kort, men jag orkar inte ladda upp några här utan ni får allt hålla er tills jag kommer hem...   Vi...

Av Johanna - 3 mars 2012 05:00

Ja mina kära läsare, ni har läst rubriken rätt. Jag, Johanna Svensson, som i hela mitt liv i stort sett har avskytt all sorts motion har idag den 3 mars 2012 gjort ett Triathlon för kvinnor och jag till och med njöt av det och tyckte att det var roli...

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards