Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Johanna - 14 januari 2012 00:15

Idag har jag inhandlat frukt och nötter som jag kan ha på bussturen runt östkusten. Jag ser fram emot resan och hoppas att det ska vara fint väder, då jag verkligen skulle gilla att vara på stranden!


Har även klippt mig igen och det är samma korta frisyr igen och det är så skönt att ha kort hår! Dock måste jag vara noga att smörja öronen och nacken med solkräm varenda gång jag går ut så at jag inte bränner mig. Jag hade aldrig det bekymmret när jag hade långt hår, men jag smörjer mig hellre hur många gånger som helst än har långt hår igen!


Det ska bli skönt att ha semester i 1 vecka. Jag har varit här i 3 mån nu och visserligen har jag varit ledig varannan helg i 3 dagar, men det har varit en kort tid. Så det ska bli skönt att bara ta det lugnt och njuta av bussturen. Jag kan dessutom sova på morgorna och slipper gå upp halv 5 eller tidigare varenda dag! Men jag kommer säkert vakna tidigt första dagen, men då vet jag att jag kan somna om med gott samvete...


Jag har dagar då det känns som att min engelska flyter riktigt bra och dagar då jag undrar om jag överhuvudtaget kan prata engelska, då jag säger fel böjning på verben eller har riktig dålig flyt i mitt tal. Dessa dagar är frustrerande för jag vill prata och jag har varit här i 3 mån och borde ha blivit bättre på engelska nu! Jag kan säga att jag är imponerad av de människor som kommer till Sverige och ska lära sig Svenska! De har inte haft nio års träning i skolan som vi får i engelska (men uppenbarligen så hjälper inte det mig heller vid vissa tillfällen) utan måste börja helt från början och oftast vid vuxen ålder.


Sinkart åker iväg till Indien på tisdag och är borta i 5 veckor och dagen efter att min semester är slut så åker Matt iväg till James i Kanada för 3 veckor, vilket innebär att jag kommer jobba en hel del innan mina två resterande semesterveckor i slutet av februari. Todd och Ian har semester i mars så då kommer jag vara på den andra farmen och jobba istället för dem.  Jag tror att jag kommer vara rätt trött när jag väl kommer hem i början av maj. Det är inte så jobbigt att gå upp halv 5 längre då jag har vant mig vid det, men jag är trött under lunchrasten och jag går till sängs kl 9 varje kväll....






Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards