Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Johanna - 24 januari 2012 07:23

Det är andra dagen efter semestern och jag fick börja med först en 10 timmars dag igår och idag blev det 11 timmar...


Börjar smått undra hur en 8 timmars arbetsdag inklusive varje helg ledig (även storhelger) skulle vara...förmodligen rena rama paradiset...


Så varför jobbar jag med kor överhuvudtaget???!!!


Svar: För att jag älskar dem...


Så jag står helt enkelt ut med att jobba hela dagarna och sedan stupa i säng vid 9 för att kravla mig upp vid halv 5 igen...


Men det är strålande väder och solen skiner för fullt, vilket jag har märkt av då jag har sprutat ogräs båda dagarna. Mrs chris och Matt såg inte ut att vara ett dugg svettiga, men jag såg ut som om jag hade haft ett hårt gympapass, vilket jag förmodligen hade haft då det är styrke och kondition givande att spruta ogräs.


Idag flög Matt till Kanada, så det är bara jag och "Chrisarna" i huset. Jag har fyra veckor kvar till min nästa semester, men eftersom tiden går fort när man har roligt så är det snart dags igen för lite ledigt. Jag hoppas dessutom att jag inte ska behöva spruta mer ogräs när jag kommer tillbaka då ogräsen ska ha slutat växa i mars. Men med min vanliga otur så skulle jag inte bli förvånad om ogräsen fortsatte att växa bara för att jävlas med mig...


Stanley (mekanikern) sms mig idag och sa att han skulle få in ett luftfilter nästa vecka så då löser det också vilket är skönt.


Hoppas på att få sova hela natten inatt, vaknade både igår natt och natten till idag. Om jag ska hålla på att vakna varenda natt de här 4 veckorna så kommer jag ha enorma påsar under ögonen och somna när jag mjölkar korna...


Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards