Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

The Hobbiton

Av Johanna - 20 januari 2012 08:27

Idag jag har varit till Matamata och besökt the Hobbiton och det var väl inget märkvärdigt med det stället...


Lugn, jag ska skojade bara...


Det var faktiskt väldigt häftigt att vara där och jag har tagit en hel del kort på alla Hobbit hus. Men på grund av ett avtal jag fick skriva under så kan jag inte ladda upp bilderna på nätet pga av upphovsrätten, så de som vill se bilderna får vänta tills jag kommer hem...


Det kändes som om det var en riktig by och jag kan tänka mig att det måste ha varit väldigt roligt att spela in där. Vår kvinnliga guide berättade en hel del saker som jag kan dela med mig av när jag kommer hem...


På vägen hem så väntade jag bakom en stor svart Toyouta (Stavning?) för att köra ut på en större väg. Bilen framför mig började köra ut och jag följde sakta efter, plötsligt stannade bilen och jag bumpade rakt in i dragkroken. Vi stannade och undersökte hans bil - inga skador, men han ville ha mitt namn och telefonnummer ifall det var en skada under bilen så att försäkringen kunde ta hand om det. Sedan undersökte jag min bil - märke efter dragkroken och en trasig plastbit bredvid nummerskylten...


Men det var mitt eget fel. När Stanley (mekanikern och tidigare ägare av min bil) ringer om mitt nya luftfilter ska jag fråga honom om han kan göra något åt den lilla skadan. Det har hänt en hel del saker med bilen sedan jag köpte den, undrar om han börjar ångra att han sålde den till mig och sa att jag kunde komma till honom ifall jag fick några problem...

 
 
gunvor.aronson@swipnet.se

gunvor.aronson@swipnet.se

20 januari 2012 08:54

Hej!
Här är bara fredag morgon och du har redan hunnit besöka the Hobbiton idag!!!
Kameror är världsliga saker skulle "Karlsson på taket" sagt.
Bra att du utnyttjar tiden på NZ. Får ni höra något om kryssningsfartyget som gick på grund utanför Italiens kust?
Här blir det nog sol idag och ett frostigt landskap.
Välkommen till Eskilstuna när du kommer hem. Vore roligt få se dina bilder och höra dig berätta!
Hälsningar Gunvor

http://johannasresa.bloggplatsen.se

Johanna

20 januari 2012 20:55

Ja, och jag hade ändå planerat att köpa en ny kamera så förlusten var inte så stor. Jag fick låna Mrs Chris kamera för besöket till The Hobbiton men jag ska köpa mig en ny så fort som möjligt.
Ja, vi har hört om fartyget och man kan ju undra vad för slags människa kaptenen är!!
Vi har sol och grönt landskap idag.
Jag kommer jättegärna till Eskilstuna när jag kommer hem, och ett besök på eskilstuna zoo skulle heller inte vara så dumt...
Jag kommer berätta så mycket saker att du kommer få skavsår i öronen!
Hälsningar Johanna

 
Ingen bild

Helen o Rebecca

22 januari 2012 08:25

Hej! Det är underhållande att läsa om dina eskapader! Vi har läst ikapp lite nu. Det har inte blivit så mycket dator på sistone. Rebecca efterlyser fler bilder. De bilder du har lagt upp är jättefina. Man förstår att du stortrivs. Nu ska vi strax åka till Anne o Flora. Kram, kram!

Johanna

22 januari 2012 21:42

Hejsan! Min värdfamilj har slutat bli förvånade nu över alla saker som jag råkar ut för, de bara skrattar nuförtiden.
Ska försöka lägga upp mer bilder, måste först köpa mig en ny kamera då som ni vet min gamla är död.
Japp, jag stortrivs och för tillfället skiner solen så det kan inte bli bättre (även om jag måste spruta ogräs...)
Jag följer Rebeccas blogg och önskar henne lycka till med projeket! :D
Många kramar från Johanna

 
Ingen bild

Farmor

22 januari 2012 16:39

Hej Du upplever så mycket fantastiska saker så det är otroligt vad du kan vara lycklig som tog det här steget att åka till NZ det du upplever har du med dig hela livet sen. Här är det bra just nu ligger din kära bror på soffan hos mig och sover om inte förr kan vi väl pratas vid på lördag när Stig är här han vill så gärna höra hur det är med dig kramar från Farmor

Johanna

22 januari 2012 21:39

Hej! Ja, jag upplever saker nästan varenda dag och jag är otroligt glad att jag är här!
Vi kan prata på er lördag morgon (alltså min lördag kväll), ska vi säga samma tid, kl 9?
Kramar Johanna

 
anita.olausson3@hotmail.com

anita.olausson3@hotmail.com

23 januari 2012 00:15

Ingen ände på äventyr förstår jag, har talat med din mor och vi är båda överens om att detta är "Johanna som i en liten ask". Om ingen olycka händer så är dina erfarenheter berikande.
Tänk bara detta att hamna i Opotiki som du inte alls hade planerat, kan se dig framför mig när chauffören upplyser dig om att du gått på fel buss.
Bekantskapen med stingrockorna låter inte så lockande, dock är detta ett uttalande av en som inte är "ett med djuren" på vår blå planet.
Det måste ha känts upplyftande att få en eloge av hästägaren men det förvånar mig inte.
Tur att du skrivit ner som du gjort och även förevigat genom bilder.
Kan se dig föreläsa på biblioteket i Hova, ja kanske även på andra ställen.
Önskar dig en god arbetsvecka. MORMOR

http://johannasresa.bloggplatsen.se

Johanna

23 januari 2012 22:03

Ja det händer alltid något när jag gör saker och en tjej jag träffade sa att när man är med mig så har man aldrig tråkigt då det alltid händer saker...
Det var lite skrattretande med bussen måste jag säga, men det löste sig ju bra.
Stingrockorna var verkligen häftiga! Trodde inte att jag skulle gilla dem, men det gör jag nu.
Det skulle vara roligt att föreläsa om min resa och vem vet, jag kanske gör det när jag kommer hem.
Hälsningar Johanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 april 2012 07:33

Jag sitter på min säng, med en chipspåse på min vänstra sida och en chokladkaka på högra sida och en historisk romantisk bok att läsa, medan regnet öser ner utanför mitt fönster...   Idag har det gått 6 mån sedan jag lämnade Sverige, vilket inneb...

Av Johanna - 4 april 2012 08:10

Idag hade vi inspektion av båda gårdarna, det kom två inspektörer och kollade mjölkgroparna och allt som hörde till. Både gårdarna klarade sig utan anmärkningar vilket var skönt då vi har tvättat, städat och fixat i flera dagar inför idag.   Jag ...

Av Johanna - 30 mars 2012 01:42

Har ledig helg imorgon och ska åka bort lördag till måndag. Ska bli skönt att sova längre än till halv fem...   Jag sprutar inte ogräs längre då det är för kallt på nätterna för dem att växa, vilket är bra... Det dåliga är dock att jag istället...

Av Johanna - 22 mars 2012 04:48

Semestern var härlig, även om jag var förkyld och åksjuk under större delen av bussturen...   Naturen var vädigt vacker och jag tog en hel del kort, men jag orkar inte ladda upp några här utan ni får allt hålla er tills jag kommer hem...   Vi...

Av Johanna - 3 mars 2012 05:00

Ja mina kära läsare, ni har läst rubriken rätt. Jag, Johanna Svensson, som i hela mitt liv i stort sett har avskytt all sorts motion har idag den 3 mars 2012 gjort ett Triathlon för kvinnor och jag till och med njöt av det och tyckte att det var roli...

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards