Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Solig julafton och planering av nyår...

Av Johanna - 28 december 2011 01:44

Ja, jag kan ju säga att vi hade strålande sol och närmare 30 grader varmt på julafton, vilket gjorde att jag brände min axlar. Men jag har smörjt mig med Aloe Vera och de har redan börjat bli bruna. Kan meddela att jag har nu en fin gyllene brun färg vilket är väldigt olikt mig, då jag brukar ha en urblekt vitaktig ton...


Mrs Chris både bröder med familj kom över julen och vi hade det riktigt trevligt. Vi hade dessutom sommar olympiska spel, vilket var väldigt roligt! Vi var 7 lag med 2 personer i varje lag. Jag och Mr chris var i samma lag och vi kom faktiskt på tredje plats! Detta tack vare min insats under äta-en-15cm-lång-chokladfisk-från-ett-snöre-i-taket-utan-att-använda-händerna tävlingen, då jag fick in fisken i munnen på två tuggor och svalde den nästan utan att tugga...

Vi hade även en hinderbana, vilken ni kan se på korten här nere, och allting avslutades med ett stort vattenkrig...

  

         


Jag har jobbat över jul och idag har jag sprutat ogräs i 4 timmar, så jag känner mig rätt så mör i kroppen...


Jag har även planerat för nyår. Jag kommer bila upp till Auckland (NZ största stad med ca 1 miljon invånare) och gå på Zoo och på söndagen även besöka en undervattensvärld där man har möjlighet att vara i vattnet när hajarna matas...på måndagen åker jag vidare mot västkusten och stannar i en liten stad som heter Raglan. Det är ett surfingparadis, men jag kommer dock inte att surfa utan istället spana på alla snygga surfare...och på tisdag åker jag vidare innåt landet för att sedan bege mig hem till gården igen. Det blir 4 dagars upplevele och jag tror att det kommer bli väldigt bra!

 
 
anita.olausson3@hotmail.com

anita.olausson3@hotmail.com

29 december 2011 09:28

Tack Johanna för att du förser oss med dina upplevelser från "down under", detta uttryck har jag fått till mig av en nattvandrarkompis som nyligen varit i Australien.
Du verkade trivas under din annorlunda jul med måltid i solsken på altanen och julolympiad iklädd shorts och T-shirt.
Du blir verkligen involverad i familjen och ni verkar ha trevligt tillsammans.
Tycker att du får ägna dig åt ogräsbekämpning i överkant, så här håller man väl inte på i Sverige?
Nu till ditt nyårsfirande, din något ängsliga mormor blev skärrad när hon läste om hur du ska umgås med hajar. Det fanns ju tursamt nog annat att göra också och jag önskar dig trevliga dagar.
Själv ska jag ta det lugnt, en god bok och några koppar kaffe är tillfyllest för mig, tar nog en tur till min barndomskamrat eller bjuder hit henne och maken.
Önskar dig nu ett gott slut på det gamla året och ett gott nytt. Mormor

http://johannasresa.bloggplatsen.se

Johanna

30 december 2011 06:52

Det var en annorlunda men väldigt trevlig jul och jag kan allt tänka mig att fira jul på det här sättet i framtiden.
Ja, jag har ägnat mig åt ogräsbekämpning i snart 3 mån vilket börjar lite tråkigt nu kan jag säga. Vi har inte alls samma sätt i sverige vilket jag är väldigt glad över!
Jag är inte säker än om jag ska umgås med hajarna eller inte, men tänker nog ta chansen ändå när jag är där. Jag ska även gå på Zoo och det ska bli jätteroligt!
Ha ett gott nytt år!
Johanna

 
Ingen bild

Farmor

29 december 2011 15:13

Hej Johanna det verkar väl trevligt för nyår men hur ska du övernatta
finns det motsvarighet till våra vandrarhem? eller vad har du ordnat Kramar från oss båda Farmor

Johanna

30 december 2011 06:53

Japp, de har något som kallas för backpackers och de är som våra vandrarhem. Jag har bokat rum för två nätter i Auckland och rummet är bara för kvinnor så det är lugnt. Jag har bokat ett ensam rum i Raglan så det är också lugnt. Jag ser verkligen fram emot detta! :)
Många kramar från Johanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 april 2012 07:33

Jag sitter på min säng, med en chipspåse på min vänstra sida och en chokladkaka på högra sida och en historisk romantisk bok att läsa, medan regnet öser ner utanför mitt fönster...   Idag har det gått 6 mån sedan jag lämnade Sverige, vilket inneb...

Av Johanna - 4 april 2012 08:10

Idag hade vi inspektion av båda gårdarna, det kom två inspektörer och kollade mjölkgroparna och allt som hörde till. Både gårdarna klarade sig utan anmärkningar vilket var skönt då vi har tvättat, städat och fixat i flera dagar inför idag.   Jag ...

Av Johanna - 30 mars 2012 01:42

Har ledig helg imorgon och ska åka bort lördag till måndag. Ska bli skönt att sova längre än till halv fem...   Jag sprutar inte ogräs längre då det är för kallt på nätterna för dem att växa, vilket är bra... Det dåliga är dock att jag istället...

Av Johanna - 22 mars 2012 04:48

Semestern var härlig, även om jag var förkyld och åksjuk under större delen av bussturen...   Naturen var vädigt vacker och jag tog en hel del kort, men jag orkar inte ladda upp några här utan ni får allt hålla er tills jag kommer hem...   Vi...

Av Johanna - 3 mars 2012 05:00

Ja mina kära läsare, ni har läst rubriken rätt. Jag, Johanna Svensson, som i hela mitt liv i stort sett har avskytt all sorts motion har idag den 3 mars 2012 gjort ett Triathlon för kvinnor och jag till och med njöt av det och tyckte att det var roli...

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards