Alla inlägg den 30 december 2011

Av Johanna - 30 december 2011 06:54

Igår vaccinerade jag 135 kalvar i ösregn och kalvarna hade ingen lust at bli vaccinerade utan hoppade omkring i gången där vi hade dem, så det tog ett tag innan alla var klara.


Idag har jag städat rummet, tvätta alla mina kläder och köpt motorolja och frukt inför resan imorgon så att jag ska klara mig utan både motorhaveri och blodsockerfall. Mitt nyårslöfte är att (återigen!) sluta äta godis och kakor. Faktum är att jag inte äter mycket godis alls här, men kakor...jag tror jag är släkt med kakmonstret...


Jag ser verkligen fram emot mitt äventyr imorgon och även om det kommer regna hela nyår så tror jag allt att det kommer bli toppen. Det finns ju trots inga dåliga väder, bara dåliga kläder!...så det blir regnkläder och paraply famför bikinin...


Är ensam hemma då Matt är hos sin tjej och "Chrisarna" är på ett födelsedagskalas. Ska rota runt i frysen för att hitta något ätbart och sedan sätta mig framför tv:n och titta på säsong 10 av Friends som Matt fick i julklapp. Känner mig rätt mör efter den här arbetsveckan så det ska bli skönt med en slapp kväll...

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards