Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Träningsvärk...urk...

Av Johanna - 12 december 2011 21:35

I lördags åkte jag till stranden och låg och solade så jag har fått en fin brun färg nu, försökte även bada men det var fortfarande kallt och dessutom var vågorna på havet så höga så jag bestämde mig raskt för att stanna på stranden...


Och igår kom dagen jag hade väntat på i en vecka, jag fick rida! Jag åkte till grannkvinnan och vi bestämde att eftersom jag inte kände hästen än, som är en appaloosa och heter Shadow, så var det bäst att vi åkte till en arena så att jag fick lära känna honom. Colette rider western, så det var samma stil som jag är van vid vilket var bra.

Och Shadow var verkligen underbar att rida! Tyvärr hade tjejen som kommit och ridit innan mig varit mer för engelsk ridning och därför ville ha honom mer "framåt", men vi jobbade på att ta det lugnt och när han väl förstod vad jag ville så travade han lugnt och avslappnat med sänkt huvuvd. Och galloppen är ännu bättre, jag är van vid Bellas gallopp, men stora steg och lite finess, men Shadows gallopp var helt annorlunda! Vi red i nästan två timmar och när jag väl satt av så märkte jag att jag inte hade suttit i en sadel på två mån...


Mina lår och rumpa ömmade väldigt mycket och jag gick en aning stelt, men glad var jag! Så vi har bestämt att nästa gång så ska vi rida ut, för Colette anser att jag är så pass duktig att jag inte har nåogra problem med Shadow. Jag hoppas på bättre väder dock, för det regnade och blåste igår, men jag hade på mig regnkläder så det gick ändå. Och det finns inga dåliga väder, det finns bara dåliga kläder...


Idag har jag morgonmjölkat och var riktigt seg, var både tröttt och hade träningsvärk efter igår. Som tur är så regnar det fortfarande så jag behöver inte spruta ogräs idag, men Mrs Chris förslog precis att jag kunde städa mitt rum så att det blev lite mer organiserat...

förstår inte vad hon menar med det...vissel...vissel...vissel...


Så jag antar att det är bäst jag röjer upp bland skiten och dammsugar golvet och låtsas att jag är en ordenligt flicka som kan städa sitt rum...

 
 
Ingen bild

Farmor

14 december 2011 10:51

det är klart du ska städa du är ju vuxen särskilt om dina värdar är sådana att dom städar och håller ordning det såg så fint ut där med julgranen här är mulet och grått ingen julstämning det blir tomt efter dig på julafton men huvudsaken att du blir omhändertagen och trivs vi får fira jul 1 maj istället kram från farmor

Johanna

14 december 2011 21:15

Jag var riktigt vuxen och dammsög till och med golvet! Här regnar det för fullt nu så det känns verkligen inte som jul. Jag tänkte att jag ska skypa med er på julafton när alla är hemma oss hos och då kan vi prata. Vi ska tydligen ha vattenkrig här på julafton så det ska bli roligt. Hälsa och krama Stig ifrån mig! Kram Johanna

 
anita.olausson3@hotmail.com

anita.olausson3@hotmail.com

18 december 2011 04:47

Hej! Nu är det ett tag sedan jag skrev så här får du några kommentarer.
Hoppas regnet upphört och därmed också den råa kylan, att du fryser i den nuvarande väderleken är inte att undra på. Hoppas även att du klarar dig från förkylning.
Ja, så nalkas julafton och de närvarande i Hova kommer säkert att sakna dig, tur att Skypen finns. Du får sätta dig intill er plastgran när du talar med dina anhöriga.
Vill minnas att julen inte tillhör din favorithögtider eller du kanske har ändrat dig?
Tyvärr kommer inte jag, ska vara med och hålla i en midnattsmässa i kyrkan,ja,jag jobbar hela vecka 51.
Trevligt att mrs Chris´ mamma heter Iris.
Kan tänka mig att du njöt vid ridningen och så positivt detta att du har möjlighet att få rida igen. Vad är en appaloosa?
Kulturen flödar, tänker på dina besök på biblioteket och muséet. Vad du ska ha mycket att berätta vid hemkomsten.
Önskar dig allt gott. MORMOR

http://johannasresa.bloggplatsen.se

Johanna

20 december 2011 00:09

Regnet har nu upphört och himlen är återigen blå och solen skiner för fullt, det kommer även var soligt och fint över jul :D
Jag ska skypa med folket där hemma både fredag och lördag.
Det stämmer att julen inte är min favorithögtid och jag är glad över att jag jobbar över julen och att de inte firar på samma sätt som hemma.
Appaloosa är en hästras som är brun med vita fläckar, jag ska iväg och rida imorgon igen :D
Ja, jag kommer ha en hel del att berätta om.
Kramar Johanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 april 2012 07:33

Jag sitter på min säng, med en chipspåse på min vänstra sida och en chokladkaka på högra sida och en historisk romantisk bok att läsa, medan regnet öser ner utanför mitt fönster...   Idag har det gått 6 mån sedan jag lämnade Sverige, vilket inneb...

Av Johanna - 4 april 2012 08:10

Idag hade vi inspektion av båda gårdarna, det kom två inspektörer och kollade mjölkgroparna och allt som hörde till. Både gårdarna klarade sig utan anmärkningar vilket var skönt då vi har tvättat, städat och fixat i flera dagar inför idag.   Jag ...

Av Johanna - 30 mars 2012 01:42

Har ledig helg imorgon och ska åka bort lördag till måndag. Ska bli skönt att sova längre än till halv fem...   Jag sprutar inte ogräs längre då det är för kallt på nätterna för dem att växa, vilket är bra... Det dåliga är dock att jag istället...

Av Johanna - 22 mars 2012 04:48

Semestern var härlig, även om jag var förkyld och åksjuk under större delen av bussturen...   Naturen var vädigt vacker och jag tog en hel del kort, men jag orkar inte ladda upp några här utan ni får allt hålla er tills jag kommer hem...   Vi...

Av Johanna - 3 mars 2012 05:00

Ja mina kära läsare, ni har läst rubriken rätt. Jag, Johanna Svensson, som i hela mitt liv i stort sett har avskytt all sorts motion har idag den 3 mars 2012 gjort ett Triathlon för kvinnor och jag till och med njöt av det och tyckte att det var roli...

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards