Direktlänk till inlägg 30 september 2011

Nedräkningen har börjat: 11 dagar kvar...

Av Johanna - 30 september 2011 17:49

Igår fick jag ett paket på posten och när jag öppnade det visade det sig vara min alldels egna Agriventure ryggsäck! Den har mått som handbagage och eftersom den är blå så är det lätt att känna igen andra "tranies" på flygplatserna som också ska iväg till Nya Zeeland :)  

Jag har även fått mina flygbiljetter till slut och jag åker 11 oktober kl 10:00 ifrån Arlanda. Jag kommer mellanlanda i Köpenhamn och sedan flyga därifrån till Dubai. I Dubai kommer jag vara i 10 timmar och sedan kommer jag flyga vidare till Auckland, som är Nya Zeelands största stad. Efter det så flyger jag vidare till Rotorua som är staden jag kommer bo i närheten av :) Det blir alltså en två dagars resa, men jag ser fram emot den!! Hemresan kommer vara 30 april och jag kommer till Arlanda den 1 första maj och då är det vår! :)


Mamma fick en liten chock då hon insåg att jag skulle åka om 11 dagar och var tvungen att lägga sig i soffan eftersom hon blev lite illmående. Funderar på att skaffa en skyltdocka/halmdocka som jag klär på några av mina gamla kläder och som de sedan ka ha hemma. Jag föreslog att de då kan flytta runt mig som de vill och att tänk vad skönt det kommer vara eftersom jag aldrig kommer vara sur eller tjatig...dock tyckte inte mamma att det räckte som ersättning för mitt riktiga jag...


Idag har jag även varit hos frisören och dialogen var så här:

Jag: Klipp av skiten

Friösren: Okej, ska vi bleka håret också?

Jag: Japp


Reslutet blev detta :D   

 
 
Ingen bild

anita.olausson3@hotmail.com

15 oktober 2011 20:22

Hej Johanna!
Ännu ett försök att få iväg en hälsning till dig, ej helt lätt.
Har läst din intressanta skildring av resan och ankomsten, du skriver så positivt.
Ämnar att maila till dig också.
Ha det så bra där borta, tänker på dig. Mormor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 april 2012 07:33

Jag sitter på min säng, med en chipspåse på min vänstra sida och en chokladkaka på högra sida och en historisk romantisk bok att läsa, medan regnet öser ner utanför mitt fönster...   Idag har det gått 6 mån sedan jag lämnade Sverige, vilket inneb...

Av Johanna - 4 april 2012 08:10

Idag hade vi inspektion av båda gårdarna, det kom två inspektörer och kollade mjölkgroparna och allt som hörde till. Både gårdarna klarade sig utan anmärkningar vilket var skönt då vi har tvättat, städat och fixat i flera dagar inför idag.   Jag ...

Av Johanna - 30 mars 2012 01:42

Har ledig helg imorgon och ska åka bort lördag till måndag. Ska bli skönt att sova längre än till halv fem...   Jag sprutar inte ogräs längre då det är för kallt på nätterna för dem att växa, vilket är bra... Det dåliga är dock att jag istället...

Av Johanna - 22 mars 2012 04:48

Semestern var härlig, även om jag var förkyld och åksjuk under större delen av bussturen...   Naturen var vädigt vacker och jag tog en hel del kort, men jag orkar inte ladda upp några här utan ni får allt hålla er tills jag kommer hem...   Vi...

Av Johanna - 3 mars 2012 05:00

Ja mina kära läsare, ni har läst rubriken rätt. Jag, Johanna Svensson, som i hela mitt liv i stort sett har avskytt all sorts motion har idag den 3 mars 2012 gjort ett Triathlon för kvinnor och jag till och med njöt av det och tyckte att det var roli...

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards