Direktlänk till inlägg 22 december 2011

Ska aldrig mer baka pepparkakor...

Av Johanna - 22 december 2011 04:36

Jag lovar och svär att jag aldrig mer ska baka pepparkakor! Dum som jag var så bestämde jag mig för att göra 2 kg pepparkaksdeg och jag kan säga att det var ungefär 1,5 kg för mycket deg för min del!! Det tog mig 4 timmar att göra dem då jag var själv att kavla och dessutom endast hade en plåt att grädda dem på...


Jag tröttande på det efter ca 1 timme, men skam den som ger sig tänkte jag och stretade på med mina pepparkakor. Jag kan nu känna mig rygg och mina händer efter allt kavlande och knådande av peppapkaksdeg...


Dessutom har de inte nejlika här så jag fick vara utan det, och några av pepparkakorna blev lite tjocka så de är fortfarande lite mjuka. Men de går att äta och det är huvudsaken, och om nu inga tycker om dem så kan jag alltid ge dem till korna...


 

 
 
anita.olausson3@hotmail.com

anita.olausson3@hotmail.com

22 december 2011 21:09

GOD JUL Johanna
Pepparkakor och åter pepparkakor, led med dig när jag läste om din enorma deg, tursamt nog är det ju ett helt år till baktillfälle.
Mer positivt var det att läsa om ridturen, fick en föraning om den vidunderliga naturen genom dina bilder.
Roligt läsa om dina barndomsminnen, kunde "se dig framför mig" vid de lika tillfällena.
Undrar över dikten, är det eget verk?
Har talat med Hova i em, Patrik svarade och vi samtalade om hans konsert i Helenakyrkan, han var nöjd.
Sedan kom min kära dotter till telefonen, hörde dina syskon spela och sjunga i bakgrunden.
Önskar dig allt gott som tänkas kan. MORMOR

http://johannasresa.bloggplatsen.se

Johanna

23 december 2011 05:42

Japp, det blev en hel del pepparkakor men nu har jag gett bort en del av dem till de jag jobbar med.
Ridturen var verkligen underbar och jag ser fram emot nästa gång jag ska rida!
Jag kom på dikten en dag när jag mjölkade och jag kunde inte få den ur skallen förrän jag hade skrivit ner den någonstans och det blev i bloggen. Är ganska nöjd med den.
Hoppas du har det bra!
GOD JUL!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 april 2012 07:33

Jag sitter på min säng, med en chipspåse på min vänstra sida och en chokladkaka på högra sida och en historisk romantisk bok att läsa, medan regnet öser ner utanför mitt fönster...   Idag har det gått 6 mån sedan jag lämnade Sverige, vilket inneb...

Av Johanna - 4 april 2012 08:10

Idag hade vi inspektion av båda gårdarna, det kom två inspektörer och kollade mjölkgroparna och allt som hörde till. Både gårdarna klarade sig utan anmärkningar vilket var skönt då vi har tvättat, städat och fixat i flera dagar inför idag.   Jag ...

Av Johanna - 30 mars 2012 01:42

Har ledig helg imorgon och ska åka bort lördag till måndag. Ska bli skönt att sova längre än till halv fem...   Jag sprutar inte ogräs längre då det är för kallt på nätterna för dem att växa, vilket är bra... Det dåliga är dock att jag istället...

Av Johanna - 22 mars 2012 04:48

Semestern var härlig, även om jag var förkyld och åksjuk under större delen av bussturen...   Naturen var vädigt vacker och jag tog en hel del kort, men jag orkar inte ladda upp några här utan ni får allt hålla er tills jag kommer hem...   Vi...

Av Johanna - 3 mars 2012 05:00

Ja mina kära läsare, ni har läst rubriken rätt. Jag, Johanna Svensson, som i hela mitt liv i stort sett har avskytt all sorts motion har idag den 3 mars 2012 gjort ett Triathlon för kvinnor och jag till och med njöt av det och tyckte att det var roli...

Presentation


Detta är min reseblogg där jag tänkte dela med mig av mina upplevelser och äventyr på Nya Zealand.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards